mandag 31. august 2009

I kjølevannet av Birkebeinerrittet – ingen sjefer i sportskjedene deltar…..?



Birkebeinerrittet har nådd nye høyder, og de senere årene har media gitt dette verdens største terrengsykkelritt i antall deltagere (ca. 15.000) stor omtale. Hovedtyngden av deltakere er voksne menn, de fleste sykkelentusiaster og en kjøpesterk, eller ihvertfall svært kjøpevillig målgruppe.

Det er derfor med stor undring jeg leser i siste avsnitt i en artikkel i Aftenposten 31/8 at ingen av sjefene i de store sportskjeden deltar i rittet. Mens næringslivet forøvrig går mann av huse for å delta - står altså sykkelselgerne å ser på. Er ikke rittet en fantastisk mulighet til å observere og involvere seg i målgruppen, vise ansikt, profilere sin kjede og vise frem produktene de selger?

Jeg mener et estimat viste at gjennomsnittsykkelen i Birken koster ca 15.000,- . Sportssjefene de kan jo for øvelsens skyld gange det med 15.000 deltakere – summen på 225 millioner jo en formidabel mulighet!

For ordens skyld – undertegnede syklet ikke Birken i år, men han har gjennomført både rittet og rennet flere ganger tidligere, og dukker med sikkerhet opp igjen – og neste sommer står ny sykkel på agendaen…. og den kommer neppe til å koste under 10.000!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar